Tidak bertajuk!!!






Waktu cuti sekolah ni kalau korang perasan, tv3 memang banyak siarkan cerita dari tanah seberang iaitu Indonessia. Asal cuti je, mule la tv3 start tayang kan cerita indonesia. Setiap hari pulak tu. Siar kan cerita cerita dongeng Indonesia dgn harapan budak budak sebaye adik kecik aku seronok nak tengok. Padahal adik aku sendiri pun tak suke nak tgk cite Indon tu. Kalau adik aku tak suka, aku lagi la tak suka. Aku mmg betol betol tak setuju dengan penayangan cerita dari seberang untuk tontonan kita. Rakyat malaysia dah terlampau banyak disajikan dgn cerita cerita merepek dari seberang. Mcm cerita bawang merah bawang putih versi Indonesia yg pernah jadi kegilaan rakyat Malaysia dulu. Mula mula tengok mmg seronok. Tapi bila dah lame lame, cerita nye dah mula merepek dan start dari tu, aku memang jadi betul betul tak suka dgn cerita tu. Bukan Bawang Merah Bawang Putih je, tapi ade lagi beberapa tajuk ceita Indonesia yg tak berapa aku ingat tajuk nye yg same mcm cerita Bawang Merah Bawang Putih. Maksud aku same ialah bukan same dari kandungan cerita tapi maksud aku ialah mule mule cerita nye okay tapi dah lame lame, makin banyak episod, makin merepek dan makin mcm !@#$%^&* cerita nyeAku rase TV3 dan channel channel yg lain tak perlu nak tayangkan cerita Indonesia utk tarik peminat & naik kan rating penonton pun tak pe sbb aku rase cerita cerita dari Malaysia pun dah cukup berkualiti berbanding cerita cerita dari seberang.


Tapi, tak semua jugak cerita Malaysia bermutu. Contoh mcm drama Kapten Kit yg ditayangkan kat TV3 (lagi) sekarang. Cerita cerita mcm ni dah cukup buat name Malaysia malu. Cerita nye memang merepek dan aku sendiri pun malu sebab orang Malaysia boleh terfikir nak buat cerita bodoh mcm ni. Pengarah nye pulak bkn lah calang calang orang. Pengarah nye memang ade name besar dlm arena perfileman Malaysia tapi kenapa dia mesti keluarkan idea bodoh dia untuk santapan rakyat Malaysia? Dah tak ada idea bernas yg lain ke nak buat cerita? Memang cukup memalukan. Samapi bila la rakyat Malaysia nak disajikan dgn cerita cerita bodoh mcm ni. Kalau tengok cerita cerita mcm ni memang boleh buat rosak otak.

6 ulasan:

  1. setuju gila. hampeh je. ahh cakap banyak pun tak guna, tp memang tak suka indon.

    maaf emo. blogwalking kejap

    BalasPadam
  2. tak suke indon???hahaha sme la kiterr

    BalasPadam
  3. wei..
    ckp lapik sket
    atuk nenek kite sume msti r de yg related ngan jawa kn..
    aq tnye ko,,
    jawa tu asal dri mne..?
    indon gak kn..
    erm..jz bg pndpat aq jer..

    BalasPadam
  4. btollah,menyamph akak kalu petg2 2 tgk tv3 msti ade cte indon.kalu cte yg byk pengjrn 2 xpela jugk tp ctenye merapek gle2.akk memg x ske cte indon pn..

    BalasPadam
  5. aq taw...sebab nenek moyang aq org indon
    tp aq tetap benci indon..
    tak kenang budi langsong!!!!
    BOIKOT INDON!!!!

    BalasPadam
  6. hahha stuju ngan akip. dyorg duk sini x reti nk kenang budi.hhu cm grup plak nih

    BalasPadam

kutukan korang

Related Posts with Thumbnails
Copyright@ Blog ini adalah hak milik Humblemodest