Villa Nabilla

Korang pernah dengar citer pasal sebuah villa yg terletak kat depan Danga Bay ? Orang cakap villa tersebut berhantu .. Sebab pernah berlaku satu pembunuhan yg amat kejam ... Nama villa tersebut ialah Villa Nabilla ..
 
Gambar-gambar villa tersebut ,,

 

 

 (Agak horror bile tengok dari dekat kan ?)

 (sebahagian daripade villa Nabilla)


  Sebenarnye ,, cerite mengenai villa nih banyak version nyer .. Aku tak tahu mane satu yg betol , Kalau nak tahu yg betol korang buat la research pasal villa nih ,

Version 1 :
Ada sekeluarga yang bahagia tinggal di villa itu. keluarga itu dianugerahkan pewaris kekayaan dan dialah si jantung pisang kepada kedua orang tuanya .. Keluarga ni merupakan keluarga yg kaya raya suatu masa dahulu .. 
 
Nabilla nama diberi .. Nabilla telah di bunuh dengan kejam oleh amah di rumah itu .. mayatnya di simenkan sekali bersama rumah itu. sebab amah tuh membunuh Nabilla menjadi tanda tanya

Mengikut cerita si berani mati yang pernah masuk kedalam rumah itu, segala perabot dalam rumah itu masih ada dan dalam keadaan baik. terdapat juga gambar-gambar Nabilla di atas meja ruang tamu utama rumah itu.

Version 2 :
Nabilla dan keluarganya adalah dari golongan berada .. Banglo yang tersergam indah betul-betul berhadapan dengan laut dan sangat cantik pemandangannya yg dikenali sebagai Pantai Lido .. Bukan Pantai Tido ..
 
Namun sekarang banglo tersebut dipenuhi semak samun dan agak horror bile dilihat .. Khabar angin yg bertiup kencang mengatakan keluarga Nabilla telah dirompak dan dibunuh dengan kejam .. 
 
Kesemuanya mati dalam keadaan sadis dan sejak dari itu, banglo tersebut tidak berpenghuni lagi.
 
Version 3 :
Belasan tahun dahulu, di Villa itu tinggal sebuah keluarga .. Keluarga kaya raya orang kerajaan .. Si suami, isteri dan seorang kanak-kanak bernama Nabila yg tinggal kat Villa tuh .. Mengikut tiupan khabar angin yg aku tahu, ibu Nabila tersebut bukanlah ibu kandungnya ..  Dia hanya ibu tiri kepada Nabila .. Dan segala kekayaan akan diwarisi oleh Nabila yang masih kecil ..
 
Oleh kerana tamak, ibu tirinya membunuh Nabila dan menanam mayatnya di dinding rumah lalu disimen. Bertahun-tahun kemudian, misteri kehilangan kanak-kanak tersebut terbongkar oleh pihak polis.

Dan mengikut kata orang yg dah berpengalaman dengan kawasan ni , setiap kali orang kerajaan yang berpindah masuk ke villa itu tidak akan tenteram. Akhirnya, villa tersebut ditinggalkan begitu saja sampai hari ini ..

Banyak sangat version nyer nih ,, aku cume letak 3 jer .. Aku tak mampu nak taip panjang-panjang .. Jari jemariku dah penat berdansa kat atas keyboard usang nih .. Menurut cerite daripade beberape orang blogger yg otai sesiape yg masuk ke dalam villa tersebut mesti tidak jumpe jalan keluar atau lebih dikenali sebagai sesat .. Ade sesape yg nak masok dalam villa tuh ? kalau ade inform kat aku .. aku nak join gak .. ngee~

P/S : teringin panggil team-team ghost adventure masok dalam villa nih ..

17 ulasan:

  1. eyka tau banglo ni ktne.1st time dtg danga bay my bf tnjuk diz banglo.mmg agk horr0r ble tgk even dr jauh..
    die juz ckp de org mti kna bunuh je.rupenye ni cite sbnr.huhu ^^

    BalasPadam
  2. Taktahu mane satu yg betol .. juz tau yg ini jer

    BalasPadam
  3. nak pegi! nak pegi! tak sabar nak tunggu sem depan! hehehe... ^_^

    BalasPadam
  4. biasalah rumah tak berorang, hantu yang duduk, kalau berani duduk seorang diri di situ ok aje. tak ada masalah

    BalasPadam
  5. HAHAHA !! aku lg sanggop terjon bangunan daripade dudok sorang-sorang kat situ

    BalasPadam
  6. kt pic yg k-3 MCM ad org ..
    tp ta tw laa ..

    BalasPadam
  7. 'macam' .. tapi nampak cam berok or monyet or orang utan

    BalasPadam
  8. lalu depan lido xde lak nak usha umah ni -___-"

    BalasPadam
  9. seramnya ..uhuu bek tido tepi jalan

    BalasPadam
  10. owhhh pernah dgr pasal ni, pernah nampak gk rumah ni..huhu tapi tak tahu lah cerita betul atau tak....org kata rumah ni luar nampak semak tp dalam cantik ja...

    singgah dr SB di ptg hari...

    BalasPadam
  11. @Qaseh dalia adelia : yeah ! tau takper
    @yayalya : yeker ?

    BalasPadam
  12. Sumpahan Allah Adalah Untuk Siapa & Kepada Siapa?Mengapa?www.rosemujahid.blogspot.com

    BalasPadam
  13. aikk nie ke umhnya?
    ada owg kata umh wrna hijau..kalau tngok dr jalan raya dpn danga bay tu mmg nmpk lah umh warna hijau tu..
    xtau mana 1 btl..

    BalasPadam
  14. Pertamnya cantik gambar header tu...
    Bila baca cerita tu...seram juga akak.

    BalasPadam

kutukan korang

Related Posts with Thumbnails
Copyright@ Blog ini adalah hak milik Humblemodest